torsdag den 5. juli 2007

Afrejsen fra Dragør




Jeg var ude og se dem tage af sted fra Dragør her til eftermiddag. Det regnede meget og blæste en del, men de var ved godt mod.

Jeg betragtede dem langsomt blive mere og mere utydelige i disen. Regnen væltede ned og fra min udsigtspost oppe på Dragør fort kunne jeg til sidst kun ane det røde sejl. Det var lige som om de blev tydeligere når jeg anstrengte mig for at se dem - det var grimt at stå og se på. Jeg kom pludselig i tanke om at det kunne jo gå galt. Jeg kunne rent faktisk stå og se mine gode venner sejle ud og miste livet. Pga. vindens retning kunne de kun med meget stort besvær vende om og sejle ind igen hvis de fortrød - måske endda umuligt. Det var ikke nogen rare tanker og da de blev stadig sværere at få øje på igennem dis og regn, besluttede jeg mig for ikke at se dem forsvinde helt ud af synsvidde. Tanken om at jeg mistede dem af syne fordi de forsvandt eller kom i nød var urovækkende.

Jeg har dog den bedste tro på deres evner og vilje, men jeg håber at høre fra dem snart...



Se flere billeder på Johs' Picasa webalbum.

Ingen kommentarer: